joi, 13 martie 2014

Mucenici


Pentru aluat:
600 gr faina 200 ml lapte 100 gr zahar 50 gr unt 7 gr drojdie uscata 2 oua coaja rasa de lamaie esenta rom si vanilie
Pentru uns si presarat
1 galbenus 2 linguri lapte 100 ml apa 50 gr zahar 50 gr miere albine 200 gr miez nuca

 Mod de preparare: Incepem cu aluatul : dizolvam zaharul,untul si drojdia in laptele caldut.Intr-un castron punem faina si facem o gaura in mijloc unde punem laptele impreuna cu ouale batute si amestecam bine,lasam la dospit aproximativ o ora. Rasturnam aluatul pe suprafata de lucru infainata si framantam pana nu se mai lipeste de maini. Impartim aluatul obtinut in mai multe bucatele mici. Ungem masa de lucru cu putin ulei si modelam cu palmele  snururi subtiri.
Presam capetele sa nu se desfaca si il rasucim in forma de cifra 8.
Punem mucenicii astfel formati in tava tapetata cu hartie de copt,ii lasam la dospit cca 30 minute si ungem mucenicii cu galbenusul de ou batut cu lapte.
Ii dam la cuptor pana se rumenesc usor. Din apa si zahar facem un sirop si cat mucenicii sunt fierbinti ii ungem din abundenta cu o pensula de patiserie.
Ungem apoi mucenicii cu miere de albinesau daca aveti dulceata de nuci verzi puneti sirop.
Si presaram deasupra miez de nuca tocat.
 Pofta buna!

2 comentarii:

Prăjitură turnată cu mere

Săptămâna trecută am zărit pe o rețea de socializare o prăjitură cu mere, care mi-a făcut cu ochiul. Nu m-am lăsat până nu am facut-o și eu ...

Follow Us @soratemplates