marți, 21 ianuarie 2014

Tort cu nuca

Tortul meu este putin diferit decat cel dupa care m-am inspirat, pentru ca nucile fiind macinate nu se vad deloc.Iar la crema eu nu am mai pus nucile,nu pot sa mananc crema cu nuci :(...si a iesit un pic mai deschisa la culoare.

PENTRU BLAT
9 ouă
puţină sare
1 vanilie
1 praf de copt
3 lingură de cacao
3 lingură de făină Dobrogea
3 lingură de pesmet
3 lingură de nuci (sau arahide), măcinate
9 linguri zahăr tos
3 linguriţă de coajă de lămâie, răzuită

 PENTRU CREMĂ
300g unt
2 linguri pline cu cremă de ciocolată
250g nuci măcinate(eu nu le-am adaugat )
100ml lapte
1 vanilie (eu am pus zahar vanilinat bourbon)
180-200g zahăr pudră
1 lingură cacao

Pregatim blatul:
Eu am facut un singur blat ,si l-am taiat in 3 bucati,mi-a fost mai usor.
Separam albusurile de galbenusuri, albusurile le batem spuma tare cu un praf de sare,cand sunt bine batute(ne dam seama de asta prin rasturnarea bolului ,compozitia trebuie sa nu cada) apoi adaugam in ploaie zaharul si batem iarsi pana se face o bezea consistenta.
Adaugam peste albusuri cate un galbenus si batem bine,tot asa pana la ultimul.Adaugam zaharul vanilinat Bourbon (sau vanilie daca veti,eu nu am avut).
Intr-un bol separat cernem faina impreuna cu cacao si praful de copt,la care adaugam pesmetul si nucile macinate,amestecam bine.
Aceasta compozitie o adaugam usor peste albusuri si amestecam(de data asta cu lingura) foarte bine.
Se îmbracă în hârtie de copt o formă rotundă de tort cu diametru de 24cm. Se pune compoziţia pentru blat în forma pregătită şi se dă la copt cca.20 de minute. După ce blatul s-a copt, se scoate pe un grătar, se lasă la răcit,se scoate usor hartia de copt apoi il sectionam de 2 ori astfel incat sa avem 3 blaturi.

Pregatim crema:
Se fierbe laptele,se dizolva vanilia(eu iarsi folosi zahar bourbon),se lasa la racit.
Batem untul cu zaharul bine cu ajutorul unui mixer,apoi se adauga treptat crema de ciocolata si cacaoa (putem adauga si esenta de rom,eu am pus 10 ml ).

Pregatim siropul:
Caramelizam 3 linguri de zahar tos si adaugam 150 ml apa,lasam sa fiarba pana se dizolva zaharul si se leaga un pic.Se da jos de pe foc si se adauga 30 ml ( suficient) si 5 ml esenta de portocale.

Asamblarea tortului:
Se aseaza prima parte de blat pe platou,insiropam bine,punem un strat de crema.....repeta acest lucreu pana la ultima parte de blat.
Apoi tortul se imbraca in crema si ornam cu nuci maruntite si ciocolata rasa deasupra.

Pofta buna!
       




















    40 de comentarii:

    1. Imi facusi o maaare pofta! Nu stiu cum sa fac,ca sunt la cura si tortul arata grozav!

      RăspundețiȘtergere
    2. eu am o curiozitate; cine a spart nucile? :D

      RăspundețiȘtergere
    3. Ce tort buuuun ai facut!!! Mama facea tort cu nuca si nu am mai mancat demult....vreau si eu o feliuta ca mor de pofta!!!!

      RăspundețiȘtergere
    4. ARATASUPERB SI CRED CA ARE UN GUST DELICIOS.

      RăspundețiȘtergere
    5. mi-a incantat simturile gustative :) arata super si cred ca este si foarte delicios :)FELI !

      RăspundețiȘtergere
    6. dumitrascu lacramioara22 ianuarie 2014 la 08:03

      Foarte bun.delicios..a mai ramas?!

      RăspundețiȘtergere
    7. Vreau si eu o portie mare , dar Maaaaaaaare ...

      RăspundețiȘtergere
    8. Ce bine arata!!!
      Iti vine sa-l mananci cu ochii !

      RăspundețiȘtergere
    9. Arata minunat si cred ca si gustul e pe masura!

      RăspundețiȘtergere
    10. foarte frumos si arata delicios de bun :)

      RăspundețiȘtergere
    11. wawww....ce bine arata! un deliciu este!!!

      RăspundețiȘtergere
    12. ioiiii,vrem si noi o feliuta mica mica

      RăspundețiȘtergere
    13. vai ce bine arata, o sa incerc si eu reteta neaparat

      RăspundețiȘtergere
    14. F. bun, dar nu-mi mai face pofta, ca eu nu pot sa manac dulciuri!

      RăspundețiȘtergere
    15. STEFAN NADIA IRINA22 ianuarie 2014 la 12:36

      Arata extraordinar cred ca si gustul e pe masura.

      RăspundețiȘtergere
    16. arata super bine,cu siguranta e delicios!

      RăspundețiȘtergere
    17. waw ! super bun! fac si eu in weekend , multumesc pentru reteta.

      RăspundețiȘtergere
    18. Arata foarte bine! cred ca e delicios ... yamiii ,yam

      RăspundețiȘtergere
    19. Daca e la fel de bun pe cat arata...yammmy, vreau si eu:)

      RăspundețiȘtergere
    20. super, felicitari. am sa-l incerc

      RăspundețiȘtergere

    Prăjitură turnată cu mere

    Săptămâna trecută am zărit pe o rețea de socializare o prăjitură cu mere, care mi-a făcut cu ochiul. Nu m-am lăsat până nu am facut-o și eu ...

    Follow Us @soratemplates