duminică, 6 ianuarie 2013

Tort cu frisca si portocale


 
            Am vazut la o prietena acest minunat tort si mi-a placut ,asa ca l-am incercat, doar ca am folosita alta reteta din revista Clik!Pofta buna!Eu am folosit crema de lamaie(din comert),ca nu am prea mult timp de stat in bucatarie datorita bebelusului meu,asa ca incerc sa adaptez lucrurile in functie si de timpul meu.Voua v-am scris exact reteta cu crema din revista.
           Am sa fac si eu alta data cu acesta crema si am sa va spun cum mi-a iesit.Va doresc spor la bucatarit si va astept cu poze pe pagina de facebook daca incercati reteta sa vedem ce va iese.Invatam impreuna!!! data viitoare sper sa-mi iasa perfect,acum sper sa ma intelegeti ca a fost primul experiment :) .


 Pentru blat:
-8 oua
-8 linguri zahar
-4 linguri cacao
-4 linguri faina

Pentru crema:
-500 ml lapte
-100g zahar
-4 galbenusuri
-4 linguri amidon
-1 pachet unt
-1 esenta de vanilie

Pentru crema:
-400 gr frisca
-1 portocala
-1 kiwi


Blatul:
Batem albusrile spuma,adaugam zaharul treptat si batem pana se face tare ca o bezea. Adaugam galbeusurile,faina in ploaie care a fost amestecata cu cacao si amestecam cu o lingura de lemn de jos in sus,ca sa nu se lase albusurile.

Turnam intr-o forma de tort un sfert din aluat si o dam la cuptor pentru 20 minute,restul aluatului ramas il turnam intr-o tava de aragaz unsa si tapetata .Se da la cuptor pentru 15 minute.

Dupa ce s-a racit blatul se taie 5 fasii de 4-5 cm latime fiecare si insiropam putin,nu prea mult ca apoi nu mai putem sa rulam la montare.

Crema:
 Se amesteca laptele cu galbenusurile,zaharul si amidonul ,apoi se fierbe totul la foc mic pana se ingroasa.Se lasa crema la racit,apoi adugam esenta de vanilie si untul (care a fost batut spuma) lingura cu lingura.

Montarea tortului:
Se aseaza blatul rotund pe platou si se insiropeaza.
Se pune crema peste blatul dreptunghiular si se lasa asa in tava 10 minute la rece,sa se intaresca crema putin,nu prea mult ca apoi nu se mai lipesc intre ele la montat.
Acum incepe montarea propriu-zisa: rulam prima fasie ca pe o rulada si o asezam in picioare,pe mijlocul blatului rotund.Rulam in jurul ei o alta fasie de blat si continuam astfel formand o spirala pana terminam toate 5 bucati de blat cu crema.

Imbracam in frisca tortul si ornam cu felii de portocale si kiwi taiate pe jumatate.

                                                                Pofta buna!








8 comentarii:

  1. Arata super delicios dar mai mereu mi-a fost lene sa fac blaturi pentru tort :D

    RăspundețiȘtergere
  2. Da stai ca acum am vazut , ai pus frisca in picioare ?in spirala aia ?Sau cum?

    RăspundețiȘtergere
  3. Dupa ce s-a racit blatul din tava dreptunghiulara am pus crema peste el,si apoi am taiat fasii,si fasiile le-am pus in picioare de am format spirala ;)

    RăspundețiȘtergere
  4. nu-ti face griji, a iesit exact cum trebuia! imi place tehnica folosita

    RăspundețiȘtergere

Prăjitură turnată cu mere

Săptămâna trecută am zărit pe o rețea de socializare o prăjitură cu mere, care mi-a făcut cu ochiul. Nu m-am lăsat până nu am facut-o și eu ...

Follow Us @soratemplates