marți, 24 noiembrie 2015

Tavalita prin miez de nuca




O prajitura rapida si delicioasa: tavalita. Mie imi place sa mananc aceasta prajitura tavalita atat prin nuca de cocos cat si prin miez de nuca.
Am facut de data aceasta, ambele variante si siropul de ciocolata il las mai subtire ca tavalita sa se insiropeze putin.

 Blat:
- 8 oua,
- 2 cani zahar,
- 2 cani faina,
- 8 linguri ulei,
- 1 praf de copt.

Batem ouale cu zaharul pana obtinem o compozitie pufoasa, adaugam uleiul si la final faina amestecata cu praful de copt. Dam la cuptor aprox 30-45 minute la 180 grade Celsius ( timpul de coacere depinde de cuptorul fiecaruia).

Siropul de ciocolata:
- 2 cani apa,
- 300 gr zahar
-1 plic de cacao,
-1 pachet de margarina Unirea,
- 1 esenta de rom.

Punem apa cu zaharul pe foc, cand a dat in fiert adaugam margarina taiata cubulete. Lasam sa se dizolve margarina si se leaga un sirop. Adaugam la final cacao si lasam sa se ingroase atat cat doriti ca sa fie siropul ( eu il prefer subtire si pentru insiropare). Luati dupa foc si adaugati esenta de rom.

Pentru finalizare:
- nuca de cocos sau miez de nuca

Dupa ce s-a racit blatul il taiem cubulete si dam cate o bucata prin siropul de ciocolata, apoi prin nuca de cocos sau miez de nuca.

Pofta buna!

Un comentariu:

Prăjitură turnată cu mere

Săptămâna trecută am zărit pe o rețea de socializare o prăjitură cu mere, care mi-a făcut cu ochiul. Nu m-am lăsat până nu am facut-o și eu ...

Follow Us @soratemplates